apr

*Inställt* Vem är Lund? Lundabon i bild och form utifrån ett jämställdhetsperspektiv

21 april 2023 10:00 till 11:30 | Seminarium
Två stayer, en av en kvinna som bär barn, en av en man i cape. Foto-kollage.

Välkomna till en föreläsning och workshop där vi på ett lätt och lustfullt sätt synliggör vilka normer kring kön och genus som styr idén om och bilden av lundabon. Med utgångspunkt i offentlig konst skrapar vi på ytan av olika representationer av lundabon för att se vem som ryms däri.

Om evenemanget

Plats: