apr

Frukostsamtal: Klimatforskning och klimatjournalistik – hur gör man? Ett samtal om forskarnas och journalisternas roller, ansvar och utmaningar i klimatkrisen

17 april 2023 08:30 till 09:40 | Övrigt
En illustration på personer som demonstrerar, en kaffekopp och färgfält i blå, gul och rosa. Kollage.

Forskningens och journalistikens roll i klimatomställningen debatteras just nu flitigt. Forskare och journalister beskylls ofta för att vara för politiska eller för alarmistiska.  Men hur bedriver man egentligen klimatforskning och klimatjournalistik mitt i en klimatkris? Är det fel, eller faktiskt helt nödvändigt, att forskare och journalister blir mer aktivistiska?

Om evenemanget

Plats:

Pufendorfinstitute (Hörsalen), Biskopsgatan 3, Lund

Inträde:

Gratis inträde

Målgrupp:

journalister forskare, studenter och intresserad allmänhet.

Språk:

In Swedish