Expertförteckning IPCC

Klimatrådgivare vid IPCC:s nationella kontaktpunkt vid SMHI
Tel: 046-222 9684, 0708-18 68 89

Markku Rummukainen i Lunds universitets forskningsportal
Markku [dot] Rummukainen [at] cec [dot] lu [dot] se (Markku[dot]Rummukainen[at]cec[dot]lu[dot]se)

Lennart Olsson
Professor, LUCSUS
AR6 Specialrapport om Klimatförändringar och marken, kapitel 4: Land Degradation
Tel: 046-222 05 11, 0706-46 27 12

Lennart Olsson i Lunds universitets forskningsportal
Lennart [dot] Olsson [at] lucsus [dot] lu [dot] se (Lennart[dot]Olsson[at]lucsus[dot]lu[dot]se)

Luis Mundaca
Professor, Internationella miljöinstitutet
AR6 Specialrapport om 1,5 graders global uppvärmning, kapitel 2: Mitigation pathways compatible with 1.5oC in the context of sustainable development
Tel: 046-222 02 57, 0704-94 94 57

Luis Mundaca i Lunds universitets forskningsportal
Luis [dot] Mundaca [at] iiiee [dot] lu [dot] se (Luis[dot]Mundaca[at]iiiee[dot]lu[dot]se)

Lars J Nilsson
Professor, Miljö- och energisystem
Samordnande huvudförfattare till kapitel 11: Industri, AR6 Delrapport 3 - Att begränsa klimatförändringarna

Lars J Nilsson i Lunds universitets forskningsportal
Lars_J [dot] Nilsson [at] miljo [dot] lth [dot] se (Lars_J[dot]Nilsson[at]miljo[dot]lth[dot]se)

Emily Boyd
Professor och föreståndare, LUCSUS
Huvudförfattare till kapitel 8: Fattigdom, försörjning och hållbar utveckling, AR6 Delrapport 2 - Effekter, anpassning och sårbarhet

Emily Boyd i Lunds universitets forskningsportal
emily [dot] boyd [at] lucsus [dot] lu [dot] se

Martina Angela Caretta
Universitetslektor, Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi
Samordnande huvudförfattare till kapitel 4: Vatten, AR6 Delrapport 2 - Effekter, anpassning och sårbarhet

Martina Angela Caretta i Lunds universitets forskningsportal
martina_angela [dot] caretta [at] keg [dot] lu [dot] se

Tobias Linné
Universitetslektor, Medie- och kommunikationsvetenskap
Forskar om medias rapportering av IPCC och andra internationella klimatmöten

Tobias Linné i Lunds universitets forskningsportal
tobias [dot] linne [at] kom [dot] lu [dot] se