apr

Viktigast på agendan: Näringslivets hållbarhetsresa

17 april 2023 11:00 till 11:45 | Föreläsning
En tågräls, en jordglob, en laptop, en fjäril och en person som ler. Fotokollage.

Krav på hållbarhet är inget nytt för svenska företag men ökade globala utmaningar och nya hållbarhetsregler på finansmarknaden gör att hållbarhetsarbetet hamnar högst på agendan. Hur ser detta arbete ut? Vad säger aktuell forskning om finansiellt stöd, energiomställning och leverantörskedjan? Hur kan ett lyckat hållbarhetsarbete på ett stort företag se ut? Följ med på Hållbarhetsresan!

Om evenemanget

Plats:

Crafoordsalen, Ekonomihögskolan, Tycho Brahes väg 1, Lund.

Målgrupp:

Företag, konsumenter, forskare, studenter, intresserad allmänhet.

Språk:

In Swedish